Na vrh

Prepoved vkrcanja na letalo

Datum objave: 
08.05.2018
 
Če se boste poleti odpravili na dopust oziroma na pot z letalom, vas bodo zagotovo zanimale naslednje informacije. Ali veste, da vam lahko letalski prevoznik zavrne vkrcanje na letalo, čeprav ste pravočasno kupili vozovnico in se prijavili na let?
 
Evropska unija želi na področju zračnega prevoza zagotavljati predvsem visoko raven varstva potnikov. Uredba EU 261/2004 določa skupna pravila glede odškodnine in pomoči potnikom v zračnem prometu v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov.
 
Letalski prevoznik lahko potniku zavrne vkrcanje, ker je bilo izvedenih več rezervacij, kot je mest na letalu - t.i. »overbooking«, ali kadar se potniku zavrne vkrcanje zaradi operativnih razlogov na strani prevoznika. Lahko pa obstajajo upravičeni razlogi za zavrnitev prevoza, kot so zdravstveni in varnostni razlogi, ali neustrezne potne in druge listine (npr. za prevoz hišnih ljubljenčkov).
 

 
Kadar letalski prevoznik utemeljeno pričakuje, da bo potrebna zavrnitev vkrcanja na let, najprej pozove prostovoljce, da se odpovejo svojim rezervacijam v zameno za določene ugodnosti, glede katerih se dogovori z zadevnimi potniki. Kadar število prostovoljcev ni zadostno, lahko letalski prevoznik zavrne vkrcanje potnikov proti njihovi volji. V slednjem primeru imajo zadevni potniki pravico do:
  • povračilo stroškov v višini cene vozovnice v 7 dneh (ter povratnega leta na izhodiščno mesto odhoda v primeru povezovalnega leta) ALI spremembo poti do končnega cilja, takoj ko je mogoče, ALI spremembo poti na poznejši datum, IN
  • oskrbe, tj. brezplačnih obrokov hrane in osvežilnih napitkov, primernih čakalnemu času; hotelske nastanitve in prevoza med letališčem in krajem nastanitve; potem dveh brezplačnih telefonskih klicev ali dveh sporočil, IN
  • odškodnine:
- 250 € za lete do vključno 1500 km;
- 400 € za vse lete znotraj EU nad 1500 kilometrov in za vse druge lete med 1500 in 3500 km;
- 600 € za vse druge lete.
Če prevoznik ponudi spremembo poti in se do končnega cilja prispe z zamudo, se lahko odškodnina zniža za 50 %, odvisno od časa zamude.
Kako uveljavljati pravice
 
Pravice lahko potniki uveljavljajo pri dejanskem letalskem prevozniku – pri njem vložijo tudi odškodninski zahtevek in priložijo vsa dokazila, ki jih imajo na voljo. 
 
Če letalski prevoznik zavrne njihov zahtevek za povračilo odškodnine ali jim ne odgovori v razumnem roku (2 meseca), lahko vložijo tožbo na pristojno sodišče, hkrati pa o tem obvestijo Javno agencijo za civilno letalstvo RS, ki bo preverila ali je prevoznik kršil določbe EU uredbe in po potrebi zoper njega ustrezno ukrepala. 
 
Na spletni strani agencije se najde tudi vnaprej pripravljen obrazec za vložitev odškodninskega zahtevka.
 
Več informacij o pravicah letalskih potnikov s klikom na spletno stran Evropske komisije.