V sklopu aktivnosti projekta “Novi mladi demokrati” smo včeraj izvedli delavnic na Prvi gimnaziji Maribor. Dijakinje in dijake smo pri predmetu sociologija informirali in motivirali k udeležbi na mariborskem participativnem proračunu. V prvem delu smo pojasnili načela in delovanje participativnega proračuna, deloma tudi delovanje mestne in državne uprave, ter pomen neposredne družbene participacije. Prvi del delavnice je vodil Borut Osonkar.
Najpomembnejši in najdaljši del delavnice je bil posvečen pripravi pobude v obliki, ki bo pripravljena za oddajo na mariborski participativni proračun. Za pripravo pobude smo uporabili metodo facilitiranih delavnic, kjer so dijakinje in dijaki po skupinah najprej definirali družbeni problem in potem predlagali rešitve. Iz množice predlogov so skupine skozi mehanizme demokratičnega soodločanja izbrale projekt in ga pripravile kot predlog pobude na aplikaciji mariborskega participativnega proračuna (mariborsodeluj.si). Facilitirani del delavnice sta vodili strokovnjakinji za facilitiranje, Staša Dabič Perica in Petra Peternel.
Kot vsebinsko izhodišče in oporo smo uporabili priročnik, pripravljen posebej za takšne delavnice.
Metoda facilitiranih delavnic (iz priročnika): tukaj.
Prosojnice, ki smo jih uporabili: tukaj.
Takole pa je izgledalo v učilnici:
Fotografije smo uporabili z dovoljenjem.
Projekt finančno podpira Evropska skupnost iz programa Erasmus+.