Danes smo na II. gimnaziji v Mariboru pričeli s serijo delavnic o participativnem proračunu.
Tokrat smo imeli na voljo tri šolske ure, kar nas je zelo razveselilo, dijakinje in dijake pa morda malo manj. V prvi uri smo povedali kako občinski participativni proračun razumeti znotraj demokratičnega (konvencionalnega ali nekonvencionalnega) odločevalskega procesa, izmerili miselne asociacije (Mentimeter) in poznavanje participativnega proračuna, ter izvedli kratko anketo (delne rezultate bomo objavili kmalu).
V drugi uri smo izvedli participativno fasilitirano delavnico priprave predlogov projektov, ki jih lahko umestimo v participativni proračun. Prepričani smo, da skozi mehanizem fasilitiranega in skupinskega procesa identifikacije in priprave predlogov projektov dobimo kvalitetnejše predloge. Fasilitiran proces je vsebinsko nevtralno voden proces, ki enakopravno vključuje vse navzoče, kot sistema odločanja pa se lahko (v glavnem) uporabljata konsenzualno odločanje ali glasovanje. Prepričani smo, da mora biti sistem sprejemanja skupnostnih demokratičnih odločitev prav tako demokratičen kot je sistem participativnega proračuna.
V tretju šolski uri smo z dijakinjami in dijaki pristopili k glasovanju o projektih mariborskega participativnega proračuna. Predstavili smo spletno aplikacijo, razložili njeno delovanje in sistem glasovanje. Potem smo vse prisotne pozvali k glasovanju. Ni nas presenetil odziv dijakinj in dijakov, ko so ugotovili, da lahko, kljub temu, da večinoma niso polnoletni, v resnici glasujejo in da bo njihov glas tudi v resnici nekaj štel.
V nadaljevanju bomo na II. gimnaziji Maribor delavnice izvajali še tri dni, vsak dan dve.
Aja, ne se ustrašiti logotipa naše kampanje “Jasno & glasno” v portugalščini. Je pač v portugalščini, saj ga uporablja naš projektni partner na Portugalskem. Malce spremembe prav pride.
Projekt je sofinanciran s strani Evropske skupnosti, program Erasmus+.